رنگ مایع ظرفشویی یکتا شب ها سیاه می شود

چند سال پیش، برخی از مایع ظرفشویی یکتا حاوی فسفات‌هایی بودند که به تمیز کردن کمک می‌کردند، اما خطرات زیست‌محیطی داشتند. فسفات  ها می توانند به دریاچه ها و نهرها برسند و در آنجا شکوفه های جلبکی را تشویق می کنند که سطح اکسیژن آب را کاهش می دهد. 

امروزه بیشتر صابون های ظرفشویی این فسفات ها را حذف می کنند؛ برخی از صابون های ظرفشویی همچنین حاوی تریکلوزان هستند، یک ماده ضد باکتری که ممکن است با جلوگیری از تجزیه میکروبی ضایعات در تاسیسات تصفیه فاضلاب، مشکلاتی ایجاد کند. 

برای هر کاری که از صابون ظرفشویی استفاده می کنید، بهتر است برچسب محصول را بررسی کنید تا مطمئن شوید که حاوی فسفات یا تریکلوزان نیست. 

به طور کلی، صابون و مایع ظرفشویی یکی از بی خطرترین محصولات پاک کننده است؛ ماهیت نسبتاً ملایم صابون ظرفشویی، آن را برای بسیاری از مصارف که اصلاً شامل ظروف نمی شوند، انتخاب خوبی می کند. 

شاید معروف ترین آن، صابون ظرفشویی برای نجات هزاران پرنده ای است که در آلاسکا و لوئیزیانا در اثر نشت نفت اقیانوس ها به شدت آلوده شده اند. 

نگاهی به برخی از کاربردهای تمیزکننده صابون ظرف معمولی بیندازید، صابون ظرف ملایم یک پاک کننده ی شگفت انگیز کف است؛ تنها چیزی که نیاز دارید ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری صابون ظرفشویی است که با یک سطل آب مخلوط کنید. کف ها در کمترین زمان تمیز و براق خواهند شد.

صابون ظرفشویی بر روی کفپوش های مقاوم مانند مشمع کف اتاق و وینیل بسیار موثر است و همچنین روی کاشی و سرامیک نیز به خوبی کار می کند.

 اما از آب و صابون روی کفپوش های چوبی استفاده نکنید، زیرا ممکن است در اثر رطوبت لکه دار یا منحرف شوند؛ اگر کفپوش لمینت پلاستیکی دارید، توصیه سازنده را برای تمیز کردن رعایت کنید. بیشتر لمینت ها هشدارهایی در مورد اثرات رطوبت بیش از حد دارند. 

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.