بیرونی ترین لایه محافظ کابل برق

خاصیت خود ترمیم شوندگی عمدتاً به دلیل وجود پیوندهای غیرکووالانسی مانند پیوندهای هیدروژنی، پیوندهای π-π 16، پیوندهای هماهنگی فلزی 17،18 و همچنین ساختار توپولوژی به دست می آید.
مواد عایق کابل برق بیرونی ترین لایه محافظ هسته کابل ابهر ۱۴۰۱ است و مستقیماً در معرض محیط خارجی قرار می گیرد.
در طول فرآیند نصب و بهره برداری، آسیب های ناشی از کهنگی و نیروهای خارجی کابل افشان خراسان بر عمر سرویس تأثیر می گذارد و حتی باعث بروز نشت و حوادث خاموشی می شود و در نتیجه خسارات اقتصادی زیادی را متحمل می شود و ایمنی را به خطر می اندازد.

20 مهمترین مزیت چنین موادی که آنها برای فعال کردن خاصیت خود ترمیم نیازی به عوامل تحریک کننده خارجی ندارند.

در این میان، نوع خاصی از مواد فوق مولکولی مبتنی بر مدل تعامل میزبان، مهمان از علاقه زیادی برخوردار است.

در حال حاضر، تحقیقات اساسی در مورد مدل کابل برق سه فاز ۱۴۰۱ تعامل میزبان، مهمان انجام شده است، و محققان همچنین موادی با اثرات ترمیم عالی ایجاد کرده‌اند.

برای مثال، گروهی که توسط پروفسور هوانگ در دانشگاه ژجیانگ رهبری می‌شود، دو نوع ژل فوق مولکولی را بر اساس واکنش میزبان میهمان توسعه داده‌اند.

این ژل ها عملکرد خود ترمیمی بسیار خوبی از خود نشان می دهند و می توانند به سرعت حتی تحت فشار 10 000 درصدی خود ترمیم شوند.

21 گروه پروفسور ماینار از دانشگاه توکیو ژلی را تهیه کرده اند که می تواند به طور کامل خود ترمیم شود  همچنین کابل مسی 2*16 و با استفاده از خاک رس و دندریتیک تله چلیک سنتز می شود.

ماکرومولکول‌هایی با پایانه‌های چسبنده متعدد 22 گروه ژانگ در دانشگاه سیچوان الاستومری ساخته‌اند که می‌تواند 90 درصد استحکام مکانیکی خود را به سرعت بازیابی کند.

24 مدول یانگ مواد خود ترمیم شونده بر اساس پیوندهای غیرکووالانسی معمولاً در محدوده 1-10 مگاپاسکال است. افزایش استحکام مکانیکی مواد خود ترمیم شونده از اهمیت بالایی برخوردار است.

  • منابع:
    1. A novel self-healing power cable insulating material based on host–guest interactions†
  • تبلیغات: 
    1. کولری که باعث یخ زدن کودک شد!
    2. قیمت روز تخمه سیاه شمشیری ایران
    3. استفاده از کفپوش ماشین به عنوان فرش در خانه
    4. از فیلتر تصفیه آب خراب شده به عنوان گلدان استفاده کنید!!

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.