با پوشیدن کفش اسپرت زنانه زندگی لاکچری داشته باشید

ارائه کفش اسپرت زنانه نایک برای دوندگان که با نیازهای عملکردی آنها مطابقت داشته باشد، این پتانسیل را دارد که راحتی کفش را بهبود بخشد، عملکرد دویدن را بهبود بخشد و خطر آسیب ناشی از استفاده بیش از حد را کاهش دهد.

در حال حاضر مشخص نیست که کارشناسان کفش چگونه در مورد ویژگی های مختلف کفش و ویژگی های آنها برای دوندگان سطوح مختلف تصمیم می گیرند.

ما یک مطالعه دلفی انجام دادیم تا بفهمیم: 1) تعاریف سطوح مختلف دونده، 2) کدام ویژگی های کفش مهم در نظر گرفته می شوند و 3) چگونه این ویژگی ها باید برای دوندگان سطوح مختلف تجویز شوند.

دانشگاهیان باتجربه، روزنامه نگاران، مربیان، وبلاگ نویسان و پزشکانی که اثرات کفش بر دویدن را بررسی می کنند برای شرکت در سه دور مطالعه دلفی استخدام شدند.

سه تعریف سطح دونده در طول این مطالعه بر اساس بازخورد کارشناسان اصلاح شد. همچنین به کارشناسان لیستی از 20 ویژگی مختلف کفش ارائه شد. از آنها پرسیده شد که کدام ویژگی ها مهم هستند و ویژگی های آن ویژگی ها باید چه باشد.

بیست و چهار کارشناس که اکثر آنها بیش از 10 سال تجربه داشتند، هر سه دور این مطالعه را تکمیل کردند. این کارشناسان برای ویژگی های سه سطح مختلف دویدن به اتفاق نظر رسیدند.

آنها نشان دادند که 12 مورد از 20 ویژگی کفشی که در ابتدا پیشنهاد شد برای طراحی کفش مهم بودند. از بین این 12 ویژگی، کارشناسان در مورد نحوه اعمال پنج ویژگی ویژگی کفش برای هر سه سطح مختلف دویدن به اتفاق نظر رسیدند.

این ویژگی ها عبارتند از: قابلیت تنفس در قسمت بالایی، سفتی خم شدن جلوی پا، افت پاشنه تا نوک پا، سفتی خمشی پیچشی و پد تصادف.

جالب اینجاست که کارشناسان نتوانستند در مورد یکی از مهمترین ویژگی‌های کفش، یعنی سختی کف وسط پای عقب، به توافق برسند.

این توصیه‌ها می‌توانند نقطه شروعی برای مطالعات بیومکانیکی بیشتر، به‌ویژه برای ویژگی‌هایی که مهم در نظر گرفته می‌شوند، اما هنوز به صورت تجربی مورد بررسی قرار نگرفته‌اند، فراهم کند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.