با خوردن ژله شکری به وزن ایده آل خود برسید

بر اساس تحقیقات قدیمی تر، مصرف ژله شکری ممکن است به سلامت مو کمک کند.

یک مطالعه قدیمی تر بهبودهایی را در رشد مو در میان افراد مبتلا به آلوپسی آندروژنتیک که مکمل ژلاتین-سیستین مصرف می کردند، نشان داد.

با این حال، تحقیقات جدیدتر این یافته ها را تکرار نکرده و یا هیچ گونه مزایای مصرف ژلاتین را برای سلامت مو تایید نکرده است.
کلاژن پروتئینی است که به شکل گیری استخوان ها، ماهیچه ها و پوست کمک می کند و برای سلامت کلی بسیار مهم است. شرکت ها کلاژن مشتق شده از حیوانات را برای تولید ژلاتین پردازش می کنند.

ژلاتین و کلاژن حاوی پروتئین های مشابهی هستند و آزمایش های آزمایشگاهی نشان می دهد که مصرف ژلاتین به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی متنوع ممکن است مزایای قابل مقایسه ای برای مصرف کلاژن داشته باشد.

پکتین یک عامل غلیظ کننده و ژل کننده است. در پخت و پز، می تواند به همان هدف ژلاتین عمل کند. با این حال، پکتین گیاهی است و برای گیاهخواران و وگان ها مناسب است.

شرکت ها معمولا پکتین را از پوست میوه ها و سبزیجات می سازند. در نتیجه، بر خلاف ژلاتین، پکتین کربوهیدرات بالایی دارد اما پروتئین کمی دارد. در هر 100 گرم پودر پکتین خشک، کمتر از 1 گرم منبع پروتئین قابل اعتماد وجود دارد.

آگار آگار نیز مانند پکتین یک عامل غلیظ کننده و سفت کننده گیاهی است. شرکت ها معمولا آگار آگار را از عصاره جلبک دریایی می سازند.

محتوای تغذیه ای کمی دارد منبع مورد اعتماد، اما می تواند یک جایگزین مفید ژلاتین در پخت و پز گیاهی و وگان باشد.

ژلاتین در بسیاری از مواد غذایی از پیش ساخته شده وجود دارد و می توان آن را به راحتی به پخت و پز در خانه اضافه کرد. به عنوان مثال، پاشیدن پودر ژلاتین در اسموتی می‌تواند باعث افزایش پروتئین شود.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.